2020-09-01

Vecka 36


🌷🌞🌸🌞🌹🌞🌺🌞🌼🌈🌸


Länken till våra lektioner på måndagar, Språkcafé:

https://hermods.zoom.us/j/99593689019

Länken till våra lektioner på tisdagar:

https://hermods.zoom.us/j/98450249494 





  • Skolan informerar om Coronavirus
  • Information om Corona på olika språk - 1177
  • Information om Corona på olika språk - FOLKHÄLSOMYNDIGHETEN
  • Språkkompis online   

  • Resor - Studievecka 5

    Hej alla glada elever!

    Nu har vi fått tillbaka det fina vädret, och vi får mer energi att studera. Eller hur?
    Jag måste informera er om att det är väldigt låg elevaktivitet på våra utbildningssajter, LUNIS och NOVO. Det är nämligen så att vi, lärare, kan se allt det ni gör där, vilka dagar/tider som ni loggar in och hur lång tid ni arbetar. Jag ser att förra veckans planering har fullföljt endast 4 elever, och det är 20 elever som är med på 3C listan. Därför veckans planering ser annorlunda ut.

    Tisdag 1 september

    Vi arbetar med texten När jag kom till Sverige.
    • Vi lyssnar på ljudinspelningen, som finns här
    • Vi arbetar med uppgifter till texten, som finns här
    • Vi repeterar futurum
    Onsdag 2 september

    SkrivuppgiftDu skriver en text och skickar mig per mejl innan klockan 22:00.

    Du ska skriva en text om hur två vuxna och ett barn (två vänner, en av dem har ett barn, eller pappa, mamma och ett barn) planerar en veckas resa inom Sverige eller i utlandet. Var kreativ och beskriv allt, hur de tänker resa, var de ska bo, vilka platser de ska besöka, när de ska träffa andra människor och ska göra något tillsammans). 
    Du skriver hela texten i futurum.

    Torsdag 3 september
    • Ni gör klart alla uppgifter enligt förra veckans planering. Jag rättar era texter (se onsdag), och ni får feedback.
    • Skriv en berättelse om din senaste resa. Använd minst 5 hjälpverb. Mejla texten till mig.


    Ha en fin vecka!
    Marina